Kategorie
Zawieszenia Sprężyny Gwinty
Zawieszenia, sprężyny i gwinty
Zawieszenia, sprężyny, gwinty... Chyba każdy miłośnik samochodów słyszał te wyrazy niejednokrotnie. A już zdecydowanie Ci spośród nich, którzy uwielbiają ulepszać swoje samochody, zajmując się tak zwanym tuningiem wnętrz. W posiadanym samochodzie można zmienić wiele rzeczy. Począwszy od koloru lakieru czy użycia ozdobnych naklejek, które dodadzą mu walorów estetycznych po bardziej zaawansowane kwestie, takie jak modyfikacje silnika dodające mu mocy czy zmiana zawieszenia.
Zawieszenie w samochodzie - a szczególnie tym sportowym - powinno być całkowicie sztywne. Niektórzy decydują się także na jego obniżenie, chociaż jest to rozwiązanie, które ma tak wielu przeciwników jak i zwolenników. Jeśli chcesz usztywnić i obniżyć zawieszenie możesz zdecydować się na niskie sprężyny sportowe lub tak zwane zawieszenie gwintowane.
Budowa zawieszenia gwintowanego
Gwintowane zawieszenie składa się z czterech zestawów resorujących - sprężyn oraz amortyzatorów, które powinny być ustawione w ich środkach. Ten rodzaj zawieszenia posiada gwinty na zewnętrznej obudowie amortyzatora oraz łączniki obniżające i talerze, które odpowiadają za przesuwanie sprężyn wzdłuż pojazdu - dzięki czemu jest on osadzony niżej. Możesz dowolnie je wyregulować przy pomocy specjalnego klucza do zawieszeń samochodów.
Modyfikacja wysokości auta nie jest procesem skomplikowanym, o czym zapewne wiesz, jeśli sam jesteś miłośnikiem majsterkowania przy samochodach. Jeśli nie - lepiej udaj się do sprawdzonego warsztatu. Najpierw musisz podnieść samochód, następnie ustawić nakrętkę na preferowanej wysokości oraz wyrównać ją przy pomocy drugiej. Po tym zakładasz koło i voila, gotowe. Warto pomyśleć także o tym, by zamontować rozpórki, które pomogą uniknąć uszkodzeń mechanicznych przy pokonywaniu zakrętów.
Plusy i minusy posiadania gwintu
Dzięki zawieszeniu gwintowanemu auto nie tylko jest niżej osadzone, ale także bardziej sztywne. Niektóre z modeli posiadają także regulację tłumienia amortyzatorów, dzięki której możesz dopasować pojazd do swoich preferencji. Gwint zaś poprawiają oś trakcji samochodu, który dzięki sztywnej konstrukcji o wiele lepiej reaguje na ruchy kierownicą, dzięki czemu przyjemniej się prowadzi. Możesz to poczuć przede wszystkim pokonując z większą prędkością zakręty, co jest o wiele bardziej płynne.
Minusem takich modyfikacji może być jej cena. Zawieszenia tego rodzaju nie należą do tanich - koszt całego zestawu to od około 4 tysięcy. Oczywiście, im Twój samochód jest bardziej luksusowy i zaawansowany pod względem technicznym, tym cena będzie wyższa. Wpływ na ostateczną sumę zmian w zawieszeniu będą miały także części. Na rynku znajdziesz ofertę produktów różnych marek dla pasjonatów samochodów - D2 Racing, BC Racing, TurboWorks, LowTec, Camber Plates czy stabilizatory Whiteline. Jest w czym wybierać - wszakże wszystko zależy od Twojego budżetu i preferencji.